lördag 4 september 2010

BRIS

Berätta din historia och sprid budskapet vidare.
Sponsrat inlägg, för att våga Bris och göra en förändring.


Jag fick hålla alla mina känslor inom mig sedan jag var liten. Många har haft det värre än mig, men jag valde ändå att göra en förändring.
    När jag var vid sju årsåldern hotade jag min mamma med att jag skulle ta livet av mig. Hon kontaktade BUP och vi fick hjälp. Senare har jag fortsatt må dåligt.


Min biologiska dvs riktiga pappa är alkoholist, såsom min mormor och många fler i mitt släkte. Jag har aldrig haft kontakt med min biologiska pappa, jag har bara ett minne av honom från när  jag var liten. Han hade ett stort hål i byxorna vid knät. Det var typiskt han, berättade mamma.


Nu bor jag med mamma och pappa ("plast" pappa). Han har varit med i mitt liv sedan jag var 2 månader gammal så han gills mer som min pappa.


Jag har aldrig fått prata om hur jag känner mig, för varken mamma eller pappa. Inte alla gånger i alla fall. Om jag säger till mamma att jag inte tycker om hur hon beter sig mot mig slutar det alltid i bråk. Värre än ni kanske kan tänka er. Vi bråkar verkligen! Kallar varandra fula ord osv. Ibland kunde jag bli rädd undertiden vi bråkade.


Jag ville kunna prata med någon jag visste att jag kunde lita på. Kompisar kan jag lita på, men dom förstår inte alltid och orkar nog inte lyssna varje gång, mamma och pappa - kan ju inte prata om dom med dom, släktingar har jag inte sjukt bra kontakt med... Det fanns bara en sak kvar att göra. Jag gick till skolans kurator. Många av er tänker väl "hur f*n kan hon gå till en j*vla skolkurator?!" . Det är en sista utväg. Jag visste inget annat sätt.


Tro det eller ej, jag kunde prata med henne om nästan allt. Det var som om en tung sten i magen blev lättare och mindre vissa gånger.


Jag tänker inte berätta allt men här hemma har allt gått upp-och-ned sen dess. Jag mår mycket bättre idag.


Våga prata med någon. Det är viktigt att ha någon att lita på. Om du vill vara anonym kan du alltid ringa till bris. De ger bra råd och man får prata om nästan precis vad som helst!




Bris är öppet måndagar - torsdagar 15.00 till 18.00


Ring: 116 111


                           

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar